diumenge, 16 de març del 2014

Turisme esportiu i hoteleria barcelonina

Avui és la Marató de Barcelona: un esdeveniment que, havent estat prohibit en els seus inicis, ha sabut fer servir els atractius de la ciutat al llarg del recorregut com a incentiu. Es tracta ja de la 4a marató europea després de Londres, París i Berlín, amb més de 17000 inscrits. Interessant combinació d'esports i turisme. Més del 40% dels inscrits venen de fora Espanya, i amb els participants de fora de Catalunya fa que la participació no-catalana pugi a un 52% enguany. Turisme de Bcn és al comite organitzatiu, com a prova que aquest esdeveniment transcedeix l'àmbit estrictament esportiu. Una prova, per cert, que ha de lidiar moltes vegades amb veins rondinaires pels destorbs en la mobilitat que causa. El pròxim objectiu és convertir-la en una gran festa popular, com passa p. ex. amb la de Nova York. De totes maneres, combinar marató i convivència veïnal, no és fàcil.

El secret de l'èxit de la marztó de Bcn el diuen alguns maratonians: connexions aèries barates, hotels per a totes les butxaques, bona organització, ciutat bonica i amable.

Apareix també a la premsa d'avui un tema interssant: Montserrat, meca d' escaladors, es troba saturada, el Patronat de la muntanya atura dos anys l'obertura de noves vies, tot i una nova via oberta recentment pels escaladors. Hi han algunes preocupacions pel respecte a l'entorn i la sostenibilitat. Haurem d'anar amb compte que un recurs tan simbòlic no se sobrecarregui. Com a anèctoda, sapigueu que, entre la comunitat benedictina que viu a l'abadia, hi ha alguns monjos escaladors.

On s'allotjaran els nostres turistes esportius (i els altres)? Avui sortia la notícia que els nous hotels que obriran a Bcn se centraran extremadament en la tematització i serveis originals mai vistos justament en sintonia amb la temàtica de l'hotel. Els hotels de disseny potser són innecessaris per a molta gent, però no per a una societat que busca singularitzar-se sobretot quan viatja. Tot i que les arribades segueixen en augment, la dura competència de entre hotels fa que els nous que s'obriran bé podran qualificar-se d' "inaudits" ja que se centren, per exemple, en les joguines o el pa i pemetran dormir abraçat a un Playmobil o despertar-se amb l'olor del fa fet de tot just.

Per cert, si fins i tot l'ABC ens reconeix el nostre lideratge en turisme, potser deu ser veritat.... rècord d'arrivades i despeses, la notícia es llegeix aquí, amb tints madrilenys. Tot plegat ha catapultat Barcelona al num. 4 del ranking de ciutats europees més visitades després de Londres, París i Estambul. I la festa segueix perquè el sector segueix optimista per al 2014