divendres, 18 d’octubre del 2013

L'obsessió pel marketing dels cercadors i les xarxes socials

M'ha arribat per email el llistat de formacions que ofereix el Patronat de Turisme Girona-Costa Brava d'aqui a finals d'any. Hi ha quatre formacions ofertades, tres tenen a veure amb el posicionament a buscadors i xarxes socials i només una té a veure amb temàtiques turístiques pròpiament dites.

Com que els del Patronat saben força bé què els demanda el sector, oferir un 75% de cursos sobre Google i les XX. SS. fa pensar que tots plegats ens hem begut una mica l'enteniment: sembla que, de cop,  tot el marketing hagi de ser e-marketing. I se sent una carrera de fons per aparèixer ben amunt als cercadors i estar arreu a les xx. ss. tot creant 'buzz', que es diu ara.

Em sembla una franca bogeria tot això: només una bona inversió en capital i recursos humans i un treball acurat ens faran més visibles a la xarxa. Feina costosa, ferragosa, a llarg termini i de resultat incert. I tot això no es fa amb un curset d'unes hores. Molt em temo que molta pime turística acabarà veient tot aquest enrenou de l'Internet 2.0 com una quimera que cal perseguir... sense arribar a assolir-la mai.

Espero i desitjo que sortim d'aquesta febrada 2.0 ben aviat...