dijous, 3 d’octubre del 2013

Quinze anyets de Google

La setmana passada Google va fer quinze anys.

Quines conseqüències té això pel turisme? Moltes, moltíssimes, perquè el turisme has estat dels sectors que més ha capgirat internet (perdó, no pas tot el sistema turític ha estat tocat per igual, sinó sobretot la venda d'habitacions d'hotel i de bitllets d'avió, i darrerament hem vist l'eclosió del 'social tourism', per tant no tot el sistema ha experimentat els mateixos canvis). Fa poc llegia que companyies aèries i agències virtuals de viatge fan servir dins a 400 (quatre-cents, no ho ne escrit malament) paràmetres per ofertar producte i preu a l'usuari: des d'on es connecta, les hores en les quals es connecta, el seu historial... vaja, una quantitat immensa d'informació que es manega.

Però certament el més interessant és la presa de posicions de Google per tal de dominar el sector turístic a la xarxa. Compres de diverses empreses en els darrers temps són un senyal inequívoc, com ho és també el plet que altres empreses de turisme online (Tripadvisor al capdavant) han posat a Google perquè, segons ells, el cercador de Google afavoreix les empreses de Google en detriment de les altres... en els pròxims mesos hauríem de veure moviments interessants...

Cal que posi el link a Google o ja el sabeu tots? Hhhhhhhhh